Wednesday, May 25, 2011

24-05-11~HARI INI SAYA DIUJI ….



Good news arini :: hari ni lunch ada staff blanje makan KFC..he2 snack plate,dinner plate, chezzy wedges, twister orange,milo…sume mkn puas hati tdi..mentang2 la ade org blnje..hehe..tadi pergi mkn 7 org…salah sorg staff tu yg blanje kami mkn.. waaa…best la..ape lagi…haha...ktorg mkn smbil sembang tdi..mcm2 kuar cte..dorg ni plk wat lawak…ade je mcm nk kenakn org lain ..best2..i like staff kt sne…dorg sporting..Cuma time keje je sume mcm strict ckit..masing2 serious je wat kje…lagi2 klo boss ada..haha..ble boss xde je..masing2 mula bersuara n berkeliaran mcm ank tikus n ble lua bidang kje..time mkn ke,waktu g inspection ke sume mcm boleh wat geng…time dlm office jela serious …  like la kje kt sne…rezeki murah,ade je org blanje mkn.. so THANKS to en.suhaimi cz belanje kami

Hari ni first time aku msuk blik bos n ckp personal ngn dia…hoho…mse 2 duk tngk2 valuation report yg da siap..tbe2 en.mie dtg :-
en.mie :: ade kje ke tengah buat?
saya :: xde pon…knpe?
en.mie :: tlg kire MFA(main floor area) & AFA(ancillary floor area) ni..nti da siap g anta kt blik boss..
saya :: aiyyorkk…. Anta kt blik boss?? Hoho…nmpk sngt kje ni boss yg suh aku buat,tp krim kt en.mie..(bermonolog dalaman)
then…buat la,mne2 yg xreti n konpius tu ku bertanya pd yg pakar…hehe…
lpas da siap tu..tkut gler nk msuk blik beliau…hahaha..almaklumla..xpernh pon msuk blik boss…sembang pon xpernh..mse 1st day dulu2 jmpe je beliau tgur..”kamu practical trainingkn?”..itu aje…huhu…
so…lpas da dpt kekuatan 2..msuk la blik beliau..dgn penuh kekuatan ku ketuk...da bce2 ayat..da tiup2 ckit..bru la ketuk pintu n msuk..haha..g la kat meja dia n ckp..ni kje yg boss suh sy wt td..sy da kre da…tut…tet..tut…tet..ade la slah kire ckit..slah cmpur..so amend la kjap…
da siap amend msuk lg blik dia..n  letk la ats meja..then..
boss ::awak reti kire market value?? (xsempat ku menjawab)…ok..duduk2…(trus suh dduk)..

~(alamak..pen xbwa plk, bangun la nk g amk jp)..da bangun nak g ambk pen..then dia ckp xpayah pkai je pen n calculator sy ..so kire la pkai pen n calculator itu.....pas2 dia nmpk aku cm menggelabah..n tkut ngn dia…dia tngk je aku kira.. dengan spek kebawah, mate duk tngk aku wat calculation membuatkn saya menggelabah..(gaye mcm seorg professor perhtikn org)  


me::erm…kjap boss nak recheck blik…
boss :: kite kalo bekerja…kna wat kje tenang2 je..jgn tkut kat boss..angap je boss cam org bese..Cuma kna hrmat..
haha..tu dia dapat sebijik…tau2 je dia aku tkut ngn dia..heee…then..MV yg aku kire nseb baik btol ..haha..so 4 the conclusion….boss ok je..xgarang pon ..don’t judge a book by its cover..
p/s ~ :: ni baru ujian kecik…muqadimah pnye test dari boss, itu pon da gabra ..haha…so be prepare afiqah.. next stage coming sooooooonnnn…..

No comments:

Post a Comment